Pénz7 a 2.a osztályban

Idén március elején sok más iskolához hasonlóan mi is Pénzügyi Témahetet szerveztünk.

A témahét remek alkalom a figyelemfelhívásra. Fontos a pénzügyi tudatosság megemlítése, kialakítása, tudatosítása már kisiskolás korban is.  A pénzzel való bánás, a takarékosság fontossága a második évfolyamon is téma volt. Célunk, hogy diákjaink játékos, de egyben hasznos feladatokon keresztül ismerjék meg a pénz világát. A tanítási órákon a pénzügyi és vállalkozói kultúra fejlesztésére törekedtünk.

Magyar irodalom és nyelv órákon közmondásokat és szólásokat gyűjtöttünk a témában, megmagyaráztuk jelentésüket. Felidéztük azokat az olvasmányokat, meséket, melyek a pénzről, krajcárról, tallérról szóltak. Kerestük a pénz, kapzsi és adakozó kifejezések rokon értelmű szavait. Matematika órán pénzzel kapcsolatos feladatokat oldottunk meg. Boltos játékot játszottunk. A 2. b. osztály tanulói voltak a vásárlók, a 2. a. osztály tanulói az eladók. Itt lehetőség adódott a kommunikáció gyakorlására, a játékpénzzel való számolásra. Arra törekedtünk, hogy a tanórák során ne csak hasznos tudást, hanem élményeket is szerezzenek a gyerekek. A hét folyamán két boltot látogattunk meg közösen, ahol a gyerekek fejenként 500 Ft-ból kellett gazdálkodjanak. Komoly fejtörést jelentett kinek mi fér bele a költségvetésbe!

Mottónk:

 „Nem az a lényeg, hogy mennyid van, hanem hogy amid van, azt mennyire okosan használod fel a valódi céljaiddal összhangban.”

A gyerekek örömmel vettek részt a játékos feladatokban, amelyekkel a pénzügyi tudatosságuk fejlődött.

 

Tóthné Székely Ildikó

2. a. osztályfőnök